پاورپوینت برتر و ارزشمند راهکار فرهنگستان علوم پزشکی برای خروج از بحران دارویی (۳۹ اسلاید)
با فایل پاورپوینت برتر و ارزشمند راهکار فرهنگستان علوم پزشکی برای خروج از بحران دارویی (۳۹ اسلاید) یک ارائهی بینقص بسازید!
پاورپوینتی زیبا و کاربردی:
فایل پاورپوینت برتر و ارزشمند راهکار فرهنگستان علوم پزشکی برای خروج از بحران دارویی (۳۹ اسلاید) شامل ۳۹ اسلاید کاملاً حرفهای و چشمنواز است که برای ارائهی مستقیم یا چاپ آماده شدهاند.
آنچه فایل پاورپوینت برتر و ارزشمند راهکار فرهنگستان علوم پزشکی برای خروج از بحران دارویی (۳۹ اسلاید) را متمایز میکند:
- طراحی مدرن و هدفمند: پاورپوینت برتر و ارزشمند راهکار فرهنگستان علوم پزشکی برای خروج از بحران دارویی (۳۹ اسلاید) با ترکیب رنگها و چیدمان هوشمندانه، به انتقال بهتر مفاهیم کمک میکند.
- کاربری راحت و سریع:پاورپوینت برتر و ارزشمند راهکار فرهنگستان علوم پزشکی برای خروج از بحران دارویی (۳۹ اسلاید) بدون نیاز به ویرایشهای پیچیده، فقط فایل را باز کنید و ارائه دهید.
- کیفیت بالا برای نمایش: همهی اسلایدها با رزولوشن مناسب و ساختاری منظم آماده ارائه هستند.
ساختهشده با دقت و استانداردهای بالا:
پاورپوینت برتر و ارزشمند راهکار فرهنگستان علوم پزشکی برای خروج از بحران دارویی (۳۹ اسلاید) با رعایت جزئیات طراحی شده تا در هر محیطی بدون مشکل نمایش داده شود. هیچگونه بهمریختگی یا ایرادی در اسلایدهای پاورپوینت برتر و ارزشمند راهکار فرهنگستان علوم پزشکی برای خروج از بحران دارویی (۳۹ اسلاید) وجود ندارد.
تذکر:
در صورت مشاهدهی تفاوت در کیفیت، احتمال استفاده از نسخههای غیراصلی وجود دارد. نسخه معتبر پاورپوینت برتر و ارزشمند راهکار فرهنگستان علوم پزشکی برای خروج از بحران دارویی (۳۹ اسلاید) با دقت توسط تیم طراحی آماده شده است.
همین حالا دانلود کن و با پاورپوینت برتر و ارزشمند راهکار فرهنگستان علوم پزشکی برای خروج از بحران دارویی (۳۹ اسلاید) مخاطبهات رو تحت تاثیر قرار بده!
بخشی از متن پاورپوینت برتر و ارزشمند راهکار فرهنگستان علوم پزشکی برای خروج از بحران دارویی (۳۹ اسلاید) :
به گزارش خبرگزاری مهر، مجمع عمومی فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران، با صدور بیانیهای اعلام کرد: بررسی قانون برنامه هفتم پیشرفت با تمرکز بر نظام دارویی ملی کشور (طرح ژنریک) و ممانعت از تقاضای القایی، یکی از تحولات مهم نظام سلامت کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، خود اتکایی نظام دارویی کشور در جهت ایجاد دسترسی آحاد جامعه به داروهای مورد نیاز، با کیفیت مناسب و هزینههای قابل قبول بوده است.
این نظام تحت عنوان «نظام دارویی ملی کشور» یا «طرح ژنریک»، مبتنی بر ملی کردن کارخانجات دارویی چند ملیتی، استفاده از نام ژنریک برای تمامی داروهای تولیدی و وارداتی، واردات متمرکز داروها توسط شرکتهای دولتی، توزیع متمرکز داروها در سطح کشور توسط چند شرکت توزیع کننده و معرفی علمی داروها با نام ژنریک و بدون تبلیغات دارویی بود. همچنین از راهبردهای مهمی که چنین دستاوردی را برای نظام دارویی ملی کشور به همراه داشته است میتوان به الزام نسخه نویسی بر اساس ژنریک و راهنماهای بالینی در سیاستهای کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری، الزام تدوین و بهروزرسانی فهرست رسمی دارویی کشور بر مبنای اسامی ژنریک داروها در قوانین پیشرفت، و ضوابط تبلیغ و بازاریابی بر اساس اصول علمی در جهت ممانعت از تقاضای القایی اشاره کرد.
ترویج، تولید و تجویز داروهای ژنریک به عنوان داروهای جایگزین و هم ارز داروهای برند ولیکن با قیمت پایینتر در جهت کاهش هزینههای سلامت و پرداختی بیماران و بیمه از سیاستگذاریهای کلان نظام سلامت در اکثر کشورها است. به عنوان مثال در کشورهای اروپایی نظیر هلند و بریتانیا و همچنین ایالات متحده آمریکا سهم عددی داروهای ژنریک ۷۸ تا ۸۵ درصد با سهم ارزشی ۲۲ تا ۳۶ درصد بوده است و به رغم ورود داروهای گران قیمت با فن آوری بالا میزان رشد هزینههای داروها منفی بوده است.
برای مشاهده محصول مشابه پیشنهاد میکنیم پاورپوینت برتر و ارزشمند پژوهشگران برتر علوم پزشکی اهواز تقدیر شدند (۱۲ اسلاید) را ببینید.
همچنین بر طبق آمار گزارش شده، بازار داروهای ژنریک در اروپا در سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۶۱ میلیارد دلار بوده است و رشد سالانه داروهای ژنریک در اروپا ۶.۶ درصد در مقابل ۵.۴ درصد رشد بازار دارو به طور عام است و در این ارتباط کشورهای آلمان، فرانسه، بریتانیا، ایتالیا، اسپانیا در ترویج سیاستهای حمایتی از ژنریک پیشرو بودهاند.
در ایران اجرای موفقیت آمیز طرح ژنریک پس از ملی کردن کارخانجات چند ملیتی و جلوگیری از تولید و ورود داروهایی با نام برندهای مختلف و با هزینه بالا تا دو دهه ادامه داشت و متأسفانه در دهه ۸۰ با شروع به کار داروخانههای تک نسخهای و همچنین شروع فعالیت شرکتهای دارویی تحت لیسانس، استفاده از نام «برند» و نیز «برند-ژنریک» در نظام دارویی کشور دوباره شروع گردید. به رغم مفاد بند ۵ سیاستهای کلی سلامت ابلاغی رهبری مبنی بر تجویز داروها صرفاً بر اساس طرح ژنریک و نظام دارویی ملی کشور، بند پ ماده ۷۱ قا نون برنامه ششم و همچنین بند ث ماده ۷۱ قانون برنامه هفتم پیشرفت که در سال ۱۴۰۳ ابلاغ گردید و برگرفته از سیاستهای کلی سلامت و تاکید بر تجویز داروها از فهرست رسمی دارویی ایران بر اساس نظام دارویی ملی کشور (طرح ژنریک) است. متأسفانه تولید و تجویز داروها با نام برند-ژنریک با روند فزاینده ای ادامه دارد. به عنوان مثال قرص «والسارتان» ۸۰ میلی گرمی توسط ۷ شرکت با نام برند-ژنریک و ۸ شرکت با نام ژنریک، قرص متفورمین ۵۰۰ میلی گرمی توسط ۸ شرکت با نام برند-ژنریک و ۸ شرکت با نام ژنریک ساخته میشوند که سبب ایجاد مشکلات در اطلاع رسانی پزشکی، انتخاب دارو جهت تجویز توسط پزشک و همچنین سردرگمی بیماران میگردد.
بر اساس مطالعات صورت گرفته از سال ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۰ درصد داروهای ژنریک از ۶۹ درصد به ۵۰ درصد کاهش یافته و تعداد داروهای برند-ژنریک افزایش یافته و در بین ۱۰۰ داروی پرفروش عددی نیز ۳۸ درصد پروانهها با نام برند-ژنریک بوده است. از نقطه نظر بار مالی و هزینه تحمیل شده به بیماران و بیمهها، با تجویز داروهای برند-ژنریک نیز از ۵۱ درصد در سال ۱۳۸۸ به ۸۴ درصد در سال ۱۳۹۳ و سپس به ۶۹ درصد در سال ۱۳۹۷ نسبت به کل رسیده است. کم رنگ شدن نظام ژنریک و بیتوجهی به اصول نظام دارویی ملی کشور، حوزه سلامت را با چالشهای متعددی روبرو نموده است، به طوری که که دارو بخش اعظم هزینههای سلامت جامعه را به خود اختصاص داده و با توجه به محدودیت منابع، روز به روز، احتمال تحقق عدالت در سلامت که یکی از آرمانهای نظام است؛ کمتر شده و شاهد بی عدالتی و عدم امکان برخورداری آحاد جامعه به خصوص محرومین از داروهای مورد نیاز هستیم.
آنچه مسلم است اگر به صورت جدی به اجرای کامل قانون برنگردیم، نظام سلامت با ورشکستگی جدی مواجه خواهد شد. اقتصاد نامتوازن داروخانهها و اعطا مجوز بی رویه در تأسیس آنها، انحراف معیار درآمدی بین بخش دولتی و خصوصی، بین پزشکان و پرستاران، بین پزشکان عمومی و متخصص، بین پزشکان عمومی فعال در بخش سلامت آنها را به سمت نیازهای القایی و غیرواقعی سوق داده و همگی را در ایجاد تقاضای القایی و تجویز بدون توجه به نام ژنریک، نظام سطح بندی و راهنماهای بالینی سهیم مینماید.
از آنجایی که از برنامههای اصلی رئیس جمهور در دولت چهاردهم که بارها توسط ایشان تاکید شده است، اجرای سیاستهای کلی نظام به عنوان نقشه راه ترسیم شده در جمهوری اسلامی ایران است، فرهنگستان علوم پزشکی نیز در راستای وظایف خود در زمینه مشاوره و رصد و دیده بانی حوزه سلامت، تنها راه خروج از بحرانهای حوزه دارو که همیشه دولتهای مختلف با آن مواجه بودهاند را اجرای کامل سیاستهای کلی سلامت و نیز قانون برنامه ۵ ساله هفتم پیشرفت میداند و در جهت اجرای اسناد بالادستی با تمرکز بر نظام دارویی ملی کشور (طرح ژنریک) بر اجرای دقیق راهکارهای زیر که در قانون تصریح شده است، تاکید مینماید:
۱- جهت اجتناب از سردرگمی بیماران و ارتقای کیفیت خدمات مشاورههای دارویی، با اصلاح ضابطه نامگذاری داروها، کلیه داروهای تولیدی در کشور باید با نام ژنریک تولید و عرضه شوند و از تمایز داروهای ژنریک با نامهای برند ژنریک کاملاً اجتناب شود. با این وجود شرکتهای د
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.