پاورپوینت برتر و ارزشمند برنجکار: حوزه و دانشگاه باید با هم برای تأسیس تمدن اسلامی همکاری کنند (۳۱ اسلاید)
دانلود و استفاده از پاورپوینت برتر و ارزشمند برنجکار: حوزه و دانشگاه باید با هم برای تأسیس تمدن اسلامی همکاری کنند (۳۱ اسلاید) – تجربهای بینظیر در ارائه!
پاورپوینتی شیک و استاندارد:
فایل پاورپوینت برتر و ارزشمند برنجکار: حوزه و دانشگاه باید با هم برای تأسیس تمدن اسلامی همکاری کنند (۳۱ اسلاید) شامل ۳۱ اسلاید طراحیشده با دقت بالا است که کاملاً آماده برای ارائه یا چاپ در PowerPoint میباشد.
چرا فایل پاورپوینت برتر و ارزشمند برنجکار: حوزه و دانشگاه باید با هم برای تأسیس تمدن اسلامی همکاری کنند (۳۱ اسلاید) گزینهای عالی است؟
- گرافیک حرفهای و جذاب: اسلایدهای پاورپوینت برتر و ارزشمند برنجکار: حوزه و دانشگاه باید با هم برای تأسیس تمدن اسلامی همکاری کنند (۳۱ اسلاید) با طراحی مدرن و چشمنواز، پیام شما را به بهترین شکل منتقل میکنند.
- کاربری آسان: ساختار این پاورپوینت بهگونهای است که استفاده از آن بدون نیاز به تغییرات پیچیده ممکن باشد.
- آماده استفاده: تمامی اسلایدهای پاورپوینت برتر و ارزشمند برنجکار: حوزه و دانشگاه باید با هم برای تأسیس تمدن اسلامی همکاری کنند (۳۱ اسلاید) از قبل تنظیمشده و بدون نیاز به ویرایش، قابل استفاده هستند.
تضمین کیفیت و دقت بالا:
این مجموعه بر اساس بالاترین استانداردهای طراحی ساخته شده است و کاملاً منسجم و بدون اشکال، مناسب برای ارائههای حرفهای میباشد.
نکته قابل توجه:
برخی نسخههای غیررسمی ممکن است تغییراتی داشته باشند. این نسخه اصلی پاورپوینت برتر و ارزشمند برنجکار: حوزه و دانشگاه باید با هم برای تأسیس تمدن اسلامی همکاری کنند (۳۱ اسلاید) با دقت و کیفیت بالا طراحی شده است.
همین حالا فایل پاورپوینت برتر و ارزشمند برنجکار: حوزه و دانشگاه باید با هم برای تأسیس تمدن اسلامی همکاری کنند (۳۱ اسلاید) را دریافت کنید و یک ارائه بینظیر داشته باشید!
بخشی از متن پاورپوینت برتر و ارزشمند برنجکار: حوزه و دانشگاه باید با هم برای تأسیس تمدن اسلامی همکاری کنند (۳۱ اسلاید) :
به گزارش خبرنگار مهر، حجتالاسلام والمسلمین رضا برنجکار، رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث عصر امروز یکشنبه ۲۵ آذرماه در آئین اختتامیه پنجمین همایش علوم انسانی اسلامی پژوهش و فناوری که توسط مجمع پژوهشگاههای علوم انسانی در سالن شهید سلیمانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، اظهارکرد: «کاربردیسازی معارف کتاب و سنّت؛ ضرورتها و راهکارها» عنوانی بود که امسال خودمان پیشنهاد دادیم. وی با اشاره به ضرورت کاربردیسازی معارف کتاب و سنّت از دو زاویه، گفت: نخست از زاویه نگاه تمدنی باید بررسی کرد. اگر ما معتقد باشیم که تمدن نوینی را میتوان بر اساس معارف کتاب و سنّت و معارف دین و اسلام تأسیس کرد و به تعبیری، بتوانیم معارف کتاب و سنّت و اسلام را بهمنزله یک نرمافزار برای سختافزار تمدن اسلامی تلقی و تبدیل کنیم، این کار نوعی کاربردیسازی محسوب میشود؛ یعنی معارف کتاب و سنّت را در عرصه تمدنی و در واقع حکمرانی و اجتماعی میتوان بحث و بررسی کرد.
رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث افزود: نکته دوم این است که اگر قبول کنیم اسلام یک دین صرفاً فردی نیست (اسلام جنبههای فردی هم دارد برای اصلاح رابطه انسان و خدا برنامه دارد، اما فقط این نیست)، بلکه اسلام برای عرصه اجتماع و روابط انسانها در اجتماع و حاکمیت هم برنامه دارد و بخش زیادی از احکام و معارف دینی به عرصه اجتماعی برمیگردد.
برای مشاهده محصول مشابه پیشنهاد میکنیم پاورپوینت برتر و ارزشمند پژوهش در حوزه سلامت باید درآمدزا باشد (۱۲ اسلاید) را ببینید.
طبیعی است که باید معارف کتاب و سنّت را بر این فرض بگذاریم، یعنی بر اساس این پیشفرض بتوانیم به عرصه اجتماع و سیاست و حکومت و اقتصاد بسط دهیم؛ صرفاً این نیست که احکام فردی را عمل کنیم، بلکه در کنار آنها احکام اجتماعی دین و معارف اجتماعی دین هم به عرصه اجتماع بسط پیدا میکند.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: کاربردیسازی در عرصه زندگی فردی از طریق اجتهاد و تبلیغ میسّر میشود. ما اگر بخواهیم انسانها به احکام و معارف دین عمل کنند و بر اساس آنچه دین گفته، زندگی فردی داشته باشند، باید دانشمندان و مجتهدانی در واقع معارف فردی را از کتاب و سنّت استنباط کنند و عدهای هم این معارف استنباطشده را به مردم برسانند. صرف استنباط کافی نیست.
رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث تصریح کرد: وقتی این معارف و احکام به مردم رسید، آنها هم عمل میکنند و این در واقع کاربردیسازی فردی است؛ اما بحث ما این است که آیا این کاربردیسازی در عرصه اجتماعی، حکمرانی، سیاسی، اجتماعی و تمدنی هم به همین صورت انجام میشود؟ آیا ما باید اجتهاد کنیم و معارف کتاب و سنّت را به مجلس یا قوّه مجریه بدهیم تا آنها اجرا کنند؟ نرمافزار هر تمدنی علم و دانش است، در میان علوم هم علوم انسانی نقش راهبردی و راهبری و زیربنایی دارد. بدون علوم انسانی، تمدن جدیدی برای یک تمدن شکل نمیگیرد، چون علوم فنّی اساساً به آن جنبههای سختافزاری در تمدن مربوط میشود.
حجتالاسلام برنجکار با بیان اینکه علوم انسانی جهت یک تمدن را مشخص میکند که این تمدن شرقی یا غربی، کاپیتالیستی یا سوسیالیستی، کمونیستی یا اسلامی، آن را اقتصاد یا روانشناسی میگوید، افزود: بحث کاربردیسازی تمدنی و اجتماعی از مسیر علوم انسانی میگذرد و تا زمانی که به علوم انسانی مبتنی بر اسلام یا هماهنگ با اسلام یا برآمده از اسلام یا حداقل بدون تعارض با اسلام نرسیم، تمدن نوین اسلامی تحقق پیدا نخواهد کرد.
وی ادامه داد: از سوی دیگر، معارف کتاب و سنّت هم باید در این حوزههای علوم انسانی استنباط شود. یک طرف قضیه، این معارف را داریم که باید در عرصههای موردنیاز از آن استنباط شود، از طرف دیگر نیز بحث علوم انسانی را داریم که مبنا و پایه مدیریت جامعه جهت یک تمدن بهعنوان یک نرمافزار است.
حجتالاسلام والمسلمین برنجکار با اشاره به اینکه ما یک تعامل دوطرفه داریم، یعنی از یک طرف بحث اجتهاد که بر منابع دینی کتاب و سنّت صورت میگیرد و از سوی دیگر هم بحث علوم انسانی، افزود: حالا باید ببینیم که این ارتباط به چه صورت است، همچنین پارادایمهایی که در علوم انسانی مطرح است، آیا باید این پارادایمها را تغییر دهیم یا میتوانیم بر اساس همین پارادایمهای موجود بهگونهای عمل کنیم که معارف کتاب و سنّت به علوم انسانی سرایت کند و از آنجا به عرصه اجتماع و تمدن راه یابد.
وی با بیان اینکه در این مرحله هفت گام بهعنوان مراحل کاربردیسازی تمدنی و اجتماعی پیشنهاد داده شده است، اضافه کرد: ما معتقدیم بدون این هفت مرحله، حداقل این کار بهصورت کامل و جامع و بهاصطلاح جمیعالجهاد صورت نخواهد گرفت.
در حوزههای خاص علوم انسانی باید مجموع معارف اسلامی را جمع آوری کنیم
حجت الاسلام والمسلمین برنجکار در تشریح گام اول گفت: گام اول این است که ما در حوزههای
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.